صبح نوزدهم تیرماه نودشش ساعت هشت در مسجد دانشگاه حاضر شدیم و منتظر ثبت نام اولیه برای مراحل مصاحبه ماندیم


تقریبا بعداز نیم ساعت نوبت به من رسید و مدارکم را تحویل داده و پرونده مصاحبه را تشکیل دادم سپس با تاکید ثبتنام کننده گوشی خود را خاموش کرده از مسجد خارج شده به سمت دانشکده الهیات رفتم


در اولین مرحله وارد اتاقی شدم که یک آقا آنجا حضور داشت و سوالاتی راجع به خودم و خانواده و علت انتخاب این دانشگاه از من پرسید و برایم ارزوی موفقیت در طول مصاحبه کرد


سپس به سایت کامپیوتر رفته  از طریق رایانه به شصت سوال تستی که از معارف دینی ،زبان عربی و زبان انگلیسی بود در مدت ۴۵ دقیقه پاسخ دادیم


پس از آن یک فرم پنج صفحه ای تحویل ما داده شد و شروع به تکمیل آن کردیم

داخل فرم سوالاتی از مشخصات شخصی اعضای خانواده دوستان و معرف ها پرسیده شده بود

همچنین در مورد کتاب های خوانده شده و درس ها و رشته های مورد علاقه 

فعالیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی انجام گرفته در گذشته و مقام ها و رتبه هایی ک در مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی کسب کرده بودم سوال شده بود

در اخر فرم علت انتخاب دانشگاه امام صادق نحوه آشنایی با ان و اطلاعاتم در مورد این دانشگاه مورد سوال قرار گرفته و  یک قسمت برای انتخاب رشته اولیه بر اساس علاقه از بین شش رشته موجود قرار داشت که پس از تکمیل فرم به مرحله بعدی یعنی مصاحبه تخصصی رفتیم


در این اتاق سه نفر حضور داشتند که سوالاتی از احکام (نماز و روزه و طهارت و عقاید مذهبی) سوالاتی راجع به دیدگاه سیاسی (اصولگرایی و اصلاح طلبی ولایت فقیه شهدای مدافع حرم انتخابات) سوالاتی در مورد اطلاعات سیاسی عمومی(نام شخصیت های برجسته روسای جمهور  افراد مشهور داخلی و خارجی مسئولین سیاسی و نظامی کشور ) تعدادی سوال از اطلاعات عمومی (تاریخ و جغرافیا و ادبیات و...) ازمن

پرسیدند یک صفحه از قرآن مجید را قرائت کرده و مصاحبه تخصصی نیز به پایان رسید

مرحله اخر گزینش بود

که تلفیقی از سوالاتی که در مراحل قبل از من شده بود را دوباره پرسیدند

مسائل شخصی و خانوادگی

اطلاعات عمومی سیاسی و مذهبی

و علت انتخاب این دانشگاه و میزان علاقه به آن


تمام گفت و گو ها دوستانه و صمیمی بود اصلا رسمی صحبت نمیکردند و با رویی باز و لبخند مارو استقبال و بدرقه می‌کردند.